Intro: in deze les leren de leerlingen aan de hand van een digitale presentatie Marga Klompé kennen.
Leerdoelen:
- De leerlingen kunnen aan het einde van de les uitleggen waarom Marga Klompé een vrouwelijke pionier voor de Nederlandse politiek was.
- De leerlingen kunnen aan het einde van de les in eigen woorden omschrijven wie Marga Klompé was.
- De leerlingen kunnen aan het einde van de les begrijpen waarom de benoeming van Marga Klompé, als eerste vrouwelijke minister, in de jaren '50 erg bijzonder was.
- De leerlingen kunnen aan het einde van de les een definitie geven van de verzorgingsstaat en een voorbeeld geven van enkele wetten die daaruit voortgekomen zijn.
Benodigdheden
Zorg voor pen en papier of voorzie elke leerling van een device (mobiel, tablet, laptop).
Lesactiviteiten
- Volg de les, bekijk de video's en lees de teksten klassikaal.
- Laat de leerlingen de quizvragen beantwoorden en bespreek deze samen.
- Bespreek en evalueer de les met de leerlingen.